Zorganizujcie w klasie galerię z przygotowanym na początku lekcji żywym obrazem Jana van Eycka. Wykonajcie to zadanie w grupach.
1.Grupa 1- Odszukajcie najważniejszych informacji o artyście. Wskażcie na epokę, styl i szkołę malarską, którą reprezentuje. Ponadto podajcie najistotniejsze informacje o obrazie: tytuł, miejsce, gdzie jest przechowywany, tematyka, dzieje. Wyznaczcie osobę z waszej grupy, która omówi podane zagadnienia.
2.Grupa 2- odszukajcie informacji o tym, co stanowi pierwszy plan dzieła, czyli o kobiecie i mężczyźnie, ich ubiorze, wzajemnych relacjach, gestach, mimice. Koniecznie porównajcie to ujęcie z reprodukcją obrazu. Istotne jest, byście wybrali spośród siebie przewodnika, który dokładnie omawia kompozycję obrazu (pierwszy plan).
3. Grup 3- odszukajcie informacji na temat drugiego planu (duże znaczenie będzie tu mieć opisanie przedmiotów, rekwizytów, które znajdują się w sypialni). Pamiętajcie, aby każdą znalezioną informację w tekście Łysiaka skonfrontować z reprodukcją obrazu. Wyznaczcie osobę z grupy, która będzie pełniła funkcję przewodnika i omówi przygotowane informacje.
4. grupa 4- Odszukajcie informacji na temat symboliki dzieła . Należy przygotować na podstawie tekstu Łysiaka informacje o symbolicznym znaczeniu poszczególnych elementów. Dokonajcie porównania tych symboli z reprodukcją obrazu. Wytypujcie jedną osobę spośród Was, która będzie odgrywać rolę przewodnika.
5. Grupa 5- przygotuje wiadomości odnoszące się do formy obrazu. Prześledźcie w tym celu dokładnie tekst Łysiaka i wynotujcie odpowiednie informacje. Uwzględnijcie: kompozycję (otwarta, zamknięta, statyczna, dynamiczna, układ linii na obrazie), perspektywa, operowanie światłem, barwy, technika wykonania. Postarajcie się skonfrontować podane informacje z obserwacją reprodukcji obrazu. Wytypujcie z Waszej grupy jedną osobę, która zaprezentuje wyniki pracy Waszej grupy.
Zaloguj się lub stwórz nowe konto
aby zobaczyć zadanie!
Zadaj pytanie tutaj i otrzymaj rozwiazanie w kilka sekund!
Warto wiedzieć
Zadanie o treści: Zorganizujcie w klasie galerię z przygotowanym na początku lekcji żywym obrazem Jana van Eycka. Wykonajcie to zadanie w grupach. 1.Grupa 1- Odszukajcie najważniejszych informacji o artyście. Wskażcie na epokę, styl i szkołę malarską, którą reprezentuje. Ponadto podajcie najistotniejsze informacje o obrazie: tytuł, miejsce, gdzie jest przechowywany, tematyka, dzieje. Wyznaczcie osobę z waszej grupy, która omówi podane zagadnienia. 2.Grupa 2- odszukajcie informacji o tym, co stanowi pierwszy plan dzieła, czyli o kobiecie i mężczyźnie, ich ubiorze, wzajemnych relacjach, gestach, mimice. Koniecznie porównajcie to ujęcie z reprodukcją obrazu. Istotne jest, byście wybrali spośród siebie przewodnika, który dokładnie omawia kompozycję obrazu (pierwszy plan). 3. Grup 3- odszukajcie informacji na temat drugiego planu (duże znaczenie będzie tu mieć opisanie przedmiotów, rekwizytów, które znajdują się w sypialni). Pamiętajcie, aby każdą znalezioną informację w tekście Łysiaka skonfrontować z reprodukcją obrazu. Wyznaczcie osobę z grupy, która będzie pełniła funkcję przewodnika i omówi przygotowane informacje. 4. grupa 4- Odszukajcie informacji na temat symboliki dzieła . Należy przygotować na podstawie tekstu Łysiaka informacje o symbolicznym znaczeniu poszczególnych elementów. Dokonajcie porównania tych symboli z reprodukcją obrazu. Wytypujcie jedną osobę spośród Was, która będzie odgrywać rolę przewodnika. 5. Grupa 5- przygotuje wiadomości odnoszące się do formy obrazu. Prześledźcie w tym celu dokładnie tekst Łysiaka i wynotujcie odpowiednie informacje. Uwzględnijcie: kompozycję (otwarta, zamknięta, statyczna, dynamiczna, układ linii na obrazie), perspektywa, operowanie światłem, barwy, technika wykonania. Postarajcie się skonfrontować podane informacje z obserwacją reprodukcji obrazu. Wytypujcie z Waszej grupy jedną osobę, która zaprezentuje wyniki pracy Waszej grupy.
Zadanie zweryfikowane przez pracownika serwisu
Rozwiązanie tego zadania przygotował nauczyciel
Nauczyciel języka polskiego klas 4 - 8 Szkoły podstawowej Paulina jest zainteresowana różnymi językami obcymi i stara się na bieżąco poznawać nowe słowa i zwroty w językach, które zna lub chce poznać. Jest nauczycielem z wieloletnim stażem, swoją pracę wykonuje z niesamowitym zamiłowaniem!
Paulina Laszek posiada 3000 rozwiązanych zadań w naszym serwisie
Rok wydania
2020
Wydawnictwo
MAC
Autorzy
Piotr Zbróg
ISBN
978-83-8108-665-3
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 2 strona 158
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 4 strona 118
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 1 strona 138
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 1 strona 43
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 4 strona 171
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 2 strona 139
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 2 strona 85
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 3 strona 135
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 3 strona 98
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 9 strona 176
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 1 strona 24
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 2 strona 44
Język polski 7. Podręcznik cz. 2 zadanie 1 strona 113