Wybór strony:

Przeczytaj temat szkicu interpretacyjnego oraz załączony do niego wiersz Cypriana Norwida.  

a) Wskaż w temacie pracy zagadnienia do rozważenia. Zwróć uwagę na słowa pożegnanie, rozstanie. Wyjaśnij ich znaczenie. Skorzystaj z dostępnego słownika.  

b) Przeanalizuj wiersze Cypriana Norwida i Juliusza Słowackiego, koncentrując się na zagadnieniu wskazanym w temacie. Wyjaśnij, w jaki sposób obaj poeci wykorzystują w utworach motyw rozstania. Jakie refleksje wyrażają oba wiersze? Określ podobieństwa i różnice.  

c) Wybierz i omów odpowiednie konteksty interpretacyjne (np. Literacki, biograficzny, historyczny, historycznoliteracki). Wymień inne utwory romantyczne podejmujące ten sam problem i zgodne z wymową załączonych wierszy. Poszukaj opinii badaczy epoki, które posłużą do objaśnienia rozważnego zagadnienia. Zanotuj przydatne cytaty, sentencje, aforyzmy.  

d) Na podstawie zebranego materiału zredaguj ramowy plan twórczy (kompozycyjny) szkicu interpretacyjnego.  

e) Zgromadź słownictwo związane z tematem pracy. Wypisz wyrazy bliskoznaczne do słów, które mogą często występować w szkicu. Zanotuj określenia wartościujące i oceniające. Przypomnij sobie, jakie środki językowe budują spójność tekstu.  

f) Napisz szkic interpretacyjny na podany temat. Wykorzystaj wcześniejsze ustalenia i zgromadzone słownictwo.   

Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 Zadanie 5 strona 316

Rozwiązanie:
a) Do jakich rozmyślań skłania romantycznych twórców rozstanie z najbliższymi?...
Pokaż więcej...
Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadaj pytanie tutaj i otrzymaj rozwiazanie w kilka sekund!

Jak oceniasz rozwiązanie tego zadania przez nauczyciela?

5/5 na podstawie 1 ocen!

Warto wiedzieć

Zadanie o treści:

Przeczytaj temat szkicu interpretacyjnego oraz załączony do niego wiersz Cypriana Norwida.  

a) Wskaż w temacie pracy zagadnienia do rozważenia. Zwróć uwagę na słowa pożegnanie, rozstanie. Wyjaśnij ich znaczenie. Skorzystaj z dostępnego słownika.  

b) Przeanalizuj wiersze Cypriana Norwida i Juliusza Słowackiego, koncentrując się na zagadnieniu wskazanym w temacie. Wyjaśnij, w jaki sposób obaj poeci wykorzystują w utworach motyw rozstania. Jakie refleksje wyrażają oba wiersze? Określ podobieństwa i różnice.  

c) Wybierz i omów odpowiednie konteksty interpretacyjne (np. Literacki, biograficzny, historyczny, historycznoliteracki). Wymień inne utwory romantyczne podejmujące ten sam problem i zgodne z wymową załączonych wierszy. Poszukaj opinii badaczy epoki, które posłużą do objaśnienia rozważnego zagadnienia. Zanotuj przydatne cytaty, sentencje, aforyzmy.  

d) Na podstawie zebranego materiału zredaguj ramowy plan twórczy (kompozycyjny) szkicu interpretacyjnego.  

e) Zgromadź słownictwo związane z tematem pracy. Wypisz wyrazy bliskoznaczne do słów, które mogą często występować w szkicu. Zanotuj określenia wartościujące i oceniające. Przypomnij sobie, jakie środki językowe budują spójność tekstu.  

f) Napisz szkic interpretacyjny na podany temat. Wykorzystaj wcześniejsze ustalenia i zgromadzone słownictwo.   

jest zadaniem numer 21200 ze wszystkich rozwiązanych w naszym serwisie zadań i pochodzi z książki o tytule Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019, która została wydana w roku 2020.

Zadanie zweryfikowane przez pracownika serwisu

Rozwiązanie tego zadania przygotował nauczyciel

Maciej Kuć
zobacz profil

Nauczyciel języka polskiego klas I - IV LO / Technikum Interesuje się historią języka polskiego oraz jego ewolucją, a także badaniami lingwistycznymi.

Czy wiesz, że?

Maciej Kuć posiada 4550 rozwiązanych zadań w naszym serwisie

Informacje o książce:

Rok wydania

2020

Wydawnictwo

Nowa Era

Autorzy

Małgorzata Chmiel, Anna Cisowska, Joanna Kościerzyńska, Helena Kusy, Anna Równy, Aleksandra Wróblewska

ISBN

978-83-267-3965-1