Wybór strony:

Przeczytaj zamieszczony poniżej fragment III części Dziadów.  

a) Porównaj relację Bóg – człowiek w Rozmowie wieczornej oraz we fragmencie Wielkiej Improwizacji. Określ podobieństwa i różnice.  

b) Jakie znaczenie w obu utworach ma dla człowieka rozmowa z Bogiem? W odpowiedzi odwołaj się do Rozmowy wieczornej, podanego fragmentu Wielkiej Improwizacji oraz części III Dziadów.  

  • Zwróć uwagę na występujące w Rozmowie wieczornej i Wielkiej Improwizacji formy zwrotu do adresata. Zastanów się, jaką funkcję pełnią one w obu tekstach. 
  • Wyszukaj obecne w utworach wyrazy i sformułowania o charakterze wartościującym. Ustal, jakie znaczenia wnoszą do tekstów określenia o zabarwieniu pozytywnym, a jakie - o zabarwieniu negatywnym. 
  • O czym świadczy zastosowanie słownictwa wartościującego? Jaki stosunek do Boga wyraża w ten sposób osoba mówiąca?
  • Przypomnij sobie, z jakimi zabiegami służącymi budowaniu relacji Bóg - człowiek mamy do czynienia w Widzeniu Ewy i Widzeniu Księdza Piotra w części III Dziadów. 

Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 Zadanie 4 strona 318

Rozwiązanie:
a) Podobieństwa: W obu przypadkach człowiek rozmawia sam z Bogiem  W obu...
Pokaż więcej...
Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadaj pytanie tutaj i otrzymaj rozwiazanie w kilka sekund!

Jak oceniasz rozwiązanie tego zadania przez nauczyciela?

Nie oceniono tego zadania! Bądź pierwszy!

Warto wiedzieć

Zadanie o treści:

Przeczytaj zamieszczony poniżej fragment III części Dziadów.  

a) Porównaj relację Bóg – człowiek w Rozmowie wieczornej oraz we fragmencie Wielkiej Improwizacji. Określ podobieństwa i różnice.  

b) Jakie znaczenie w obu utworach ma dla człowieka rozmowa z Bogiem? W odpowiedzi odwołaj się do Rozmowy wieczornej, podanego fragmentu Wielkiej Improwizacji oraz części III Dziadów.  

  • Zwróć uwagę na występujące w Rozmowie wieczornej i Wielkiej Improwizacji formy zwrotu do adresata. Zastanów się, jaką funkcję pełnią one w obu tekstach. 
  • Wyszukaj obecne w utworach wyrazy i sformułowania o charakterze wartościującym. Ustal, jakie znaczenia wnoszą do tekstów określenia o zabarwieniu pozytywnym, a jakie - o zabarwieniu negatywnym. 
  • O czym świadczy zastosowanie słownictwa wartościującego? Jaki stosunek do Boga wyraża w ten sposób osoba mówiąca?
  • Przypomnij sobie, z jakimi zabiegami służącymi budowaniu relacji Bóg - człowiek mamy do czynienia w Widzeniu Ewy i Widzeniu Księdza Piotra w części III Dziadów. 
jest zadaniem numer 21204 ze wszystkich rozwiązanych w naszym serwisie zadań i pochodzi z książki o tytule Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019, która została wydana w roku 2020.

Zadanie zweryfikowane przez pracownika serwisu

Rozwiązanie tego zadania przygotował nauczyciel

Maciej Kuć
zobacz profil

Nauczyciel języka polskiego klas I - IV LO / Technikum Interesuje się historią języka polskiego oraz jego ewolucją, a także badaniami lingwistycznymi.

Czy wiesz, że?

Maciej Kuć posiada 4550 rozwiązanych zadań w naszym serwisie

Informacje o książce:

Rok wydania

2020

Wydawnictwo

Nowa Era

Autorzy

Małgorzata Chmiel, Anna Cisowska, Joanna Kościerzyńska, Helena Kusy, Anna Równy, Aleksandra Wróblewska

ISBN

978-83-267-3965-1