Wyb├│r strony:

Matematyka z plusem 6 rozwi─ůzania

Podr─Öcznik do matematyki w nowym wydaniu Matematyka z plusem 6 zosta┼é wzbogacony o nowe warto┼Ťciowe tre┼Ťci. Uproszczono wiele zada┼ä, kt├│re sprawia┼éy uczniom najwi─Öcej problem├│w. Dodano mini sprawdziany, kt├│re maj─ů pom├│c przygotowa─ç si─Ö do sprawdzianu z danego dzia┼éu. Podr─Öcznik dostosowano do wymaga┼ä zawartych w nowelizacji ustawy z 2017 roku, dotycz─ůcej nowej podstawy programowej. 

Podr─Öcznik Matematyka z plusem 6 wydaje si─Ö by─ç dobr─ů propozycj─ů dla nauczycieli, chc─ůcych przekaza─ç swoim uczniom jak najwi─Öcej tre┼Ťci. Zosta┼é napisany w przyst─Öpny spos├│b, co mo┼╝e by─ç du┼╝─ů pomoc─ů w nabywaniu nowej, czasami trudnej wiedzy. Matematyka jest dziedzin─ů, kt├│ra przysparza uczniom wielu problem├│w. Dzieje si─Ö tak, kiedy ucze┼ä nie do ko┼äca rozumie przebieg lekcji, ale obawia si─Ö zapyta─ç nauczyciela o dane zagadnienie.

Rol─ů nauczyciela jest wy┼éapa─ç takiego ucznia i zach─Öci─ç go do zadania pytania. Ucze┼ä powinien pami─Öta─ç, ┼╝e je┼Ťli nie zrozumie jakiego┼Ť zagadnienia, b─Ödzie mu coraz trudniej opanowa─ç kolejne. W tym przypadku b┼é─Ödem jest my┼Ťlenie, ┼╝e mo┼╝na pomin─ů─ç jaki┼Ť temat je┼Ťli go nie rozumiem i przej┼Ť─ç do kolejnego. W matematyce ka┼╝dy dzia┼é jest wa┼╝ny i stanowi jakby przej┼Ťcie do nast─Öpnego etapu. Opanowanie matematyki w ca┼éo┼Ťci wydaje si─Ö skomplikowane, jednak z pomoc─ů dobrego nauczyciela i przy w┼éasnych dobrych ch─Öciach, mo┼╝na to osi─ůgn─ů─ç. Jednak ucze┼ä musi pami─Öta─ç o kilku wa┼╝nych kwestiach. Przede wszystkim bardzo wa┼╝ne jest, aby ucze┼ä nie zniech─Öca┼é si─Ö pocz─ůtkowymi niepowodzeniami. Nawet maj─ůc bardzo du┼╝e zaleg┼éo┼Ťci, mo┼╝na wszystko nadrobi─ç, jednak dobrze by┼éoby ich unikn─ů─ç, by nie przysporzy─ç sobie problem├│w. R├│wnie wa┼╝ne jest, aby ucze┼ä nie opuszcza┼é zaj─Ö─ç i aktywnie uczestniczy┼é w lekcjach. Opuszczanie zaj─Ö─ç w po┼é─ůczeniu z zaleg┼éo┼Ťciami i niezrozumieniem tematu, mo┼╝e doprowadzi─ç do p├│┼║niejszych problem├│w z zaliczeniem przedmiotu. Zawsze lepiej jest, je┼Ťli czego┼Ť nie rozumiemy, zapyta─ç nauczyciela, lub kt├│rego┼Ť z koleg├│w, kt├│ry lepiej umie matematyk─Ö. W ten spos├│b unikniemy problem├│w ze zrozumieniem przedmiotu i nie b─Ödziemy si─Ö stresowa─ç na lekcji. Aktywne uczestniczenie na zaj─Öciach jest bardzo wa┼╝ne, poniewa┼╝ pomaga w zrozumieniu tematu. R├│wnie┼╝ w ten spos├│b ucze┼ä daje sygna┼é nauczycielowi o tym, ┼╝e chce si─Ö uczy─ç, stara si─Ö zrozumie─ç. Wtedy nawet w przypadku trudno┼Ťci ze zrozumieniem danego tematu, nauczyciel ch─Ötniej pomo┼╝e uczniowi i ju┼╝ w trakcie lekcji wyja┼Ťni wszystkie trudniejsze kwestie. Kolejn─ů spraw─ů jest konieczno┼Ť─ç samodzielnej pracy ucznia w domu. Rozwi─ůzywanie zada┼ä domowych pomo┼╝e uczniowi w ┼éatwiejszym przyswojeniu tematu. 

Samodzielna praca z podr─Öcznikiem Matematyka z plusem 6 zapewni uczniowi dobre przygotowanie do kolejnych zaj─Ö─ç. Systematyczna praca przy zadaniach rozwi─ůzywanych samodzielnie w domu, mo┼╝e bardzo pom├│c. Nie musz─ů to by─ç jedynie zadania zadawane uczniowi przez nauczyciela lub korepetytora. Ucze┼ä powinien wzbudzi─ç w sobie ch─Öci, by sam wybra─ç zadania, o niskim stopniu trudno┼Ťci i spr├│bowa─ç samodzielnie je rozwi─ůza─ç. W ten spos├│b, si─Ögaj─ůc po zadania stopniowo po zadania coraz trudniejsze, mo┼╝e wykszta┼éci─ç w sobie ┼éatwo┼Ť─ç i szybko┼Ť─ç w rozwi─ůzywaniu zada┼ä. W momencie, gdy ucze┼ä przyswoi sobie na lekcji najwa┼╝niejsze tre┼Ťci, kt├│re samodzielnie, lub przy pomocy korepetytora, b─Ödzie rozwi─ůzywa┼é w domu, b─Ödzie mu du┼╝o ┼éatwiej opanowa─ç temat i zapami─Öta─ç go na d┼éu┼╝ej. W ten spos├│b ucze┼ä mo┼╝e przygotowa─ç si─Ö do lekcji i nie zaskoczy go pytanie nauczyciela, czy te┼╝ nawet niezapowiedziana kartk├│wka. Dobrze przyswojony materia┼é ucze┼ä zapami─Öta i b─Ödzie w stanie z niego skorzysta─ç nawet po d┼éu┼╝szym czasie. Dlatego tak wa┼╝ne jest, aby ucze┼ä ch─Ötnie pracowa┼é nad przerobionym na lekcji materia┼éem, tak┼╝e w domu, gdy nie ma przy nim nauczyciela. Staranne wykonanie pracy domowej skutkuje odpowiednim utrwaleniem materia┼éu.

Natomiast nie odrobienie pracy domowej lub niedba┼ée jej wykonanie mo┼╝e spowodowa─ç z┼é─ů ocen─ů na lekcji i gromadzenie si─Ö zaleg┼éo┼Ťci. 

W sytuacji, gdy ucze┼ä ju┼╝ ma zaleg┼éo┼Ťci nale┼╝y pami─Öta─ç o zapewnieniu uczniowi pomocy w ich nadrobieniu. Mo┼╝e tej pomocy udzieli─ç nauczyciel, zdolniejszy kolega, korepetytor lub kto┼Ť z rodziny ucznia. Bardzo wa┼╝ne jest, by nie zostawia─ç ucznia samego z tym problemem. Ucze┼ä musi czu─ç wsparcie drugiej osoby, kt├│ra zmotywuje go do dzia┼éania. Je┼Ťli tego wsparcia nie otrzyma, b─Ödzie mu du┼╝o trudniej. 

Ucze┼ä nie zawsze potrafi samodzielnie zmotywowa─ç si─Ö do nauki, szczeg├│lnie je┼Ťli chodzi o przedmiot, kt├│ry sprawia mu du┼╝o trudno┼Ťci. Matematyka jest przedmiotem do┼Ť─ç trudnym i wymagaj─ůcym od ucznia wiele zaanga┼╝owania. Warto by ucze┼ä w swoim otoczeniu poszuka┼é pomocy w zrozumieniu trudnych zagadnie┼ä. W sytuacji, gdy ucze┼ä nie ma mo┼╝liwo┼Ťci wzi─ů─ç dodatkowych korepetycji, zawsze mo┼╝na spr├│bowa─ç poprosi─ç o pomoc swojego nauczyciela matematyki. W ten spos├│b ucze┼ä mo┼╝e zyska─ç du┼╝─ů pomoc w nadrobieniu zaleg┼éo┼Ťci i zrozumieniu niejasnego dla niego tematu. Poza tym w internecie znajduje si─Ö wiele ciekawych propozycji dla uczni├│w, chc─ůcych zrozumie─ç niejasne dla nich zadania matematyczne. Na filmikach oferowanych za darmo w internecie, zadania s─ů t┼éumaczone w spos├│b jasny i konkretny, tak by w prosty spos├│b obja┼Ťni─ç uczniowi dany temat. To jest naprawd─Ö du┼╝─ů pomoc─ů dla wielu os├│b maj─ůcych trudno┼Ťci w matematyce.

Informacje o ksi─ů┼╝ce:

Rok wydania

2020

Wydawnictwo

GWO

Autorzy

Małgorzata Dobrowolska, Marta Jucewicz, Marcin Karpiński, Piotr Zarzycki

ISBN

978-83-8118-211-9