Wyb├│r strony:
Zadania i ich rozwi─ůzania:


Czym s─ů zaj─Öte przedstawione osoby? Co je ┼é─ůczy? Co mo┼╝na wyczyta─ç z wyrazu twarzy i oczu namalowanych postaci?

Nowe Słowa na start! 6 Zadanie 1 strona 9

Rozwi─ůzanie:
Osoby przedstawione na ilustracji s─ů zaj─Öte czytaniem komiks├│w, ┼é─ůczy je...
Poka┼╝ wi─Öcej...

Nowe S┼éowa na start! 6 rozwi─ůzania

Podr─Öcznik do j─Özyka polskiego Nowe s┼éowa na strat 6 jest doskona┼é─ů pomoc─ů dla ka┼╝dego sz├│stoklasisty. W okresie szkolnym, szczeg├│lnie w trakcie nauki w szkole podstawowej mo┼╝liwe s─ů trudno┼Ťci ucznia w prawid┼éowym m├│wieniu, czytaniu i pisaniu. Jest to spowodowane tym, ┼╝e ucze┼ä nie wie jeszcze w pe┼éni jak si─Ö sk┼éadnie wypowiada─ç, jak prawid┼éowo budowa─ç zdania, a tak┼╝e jak czyta─ç ze zrozumieniem. Podr─Öcznik Nowe s┼éowa na start 6 porusza te wszystkie kwestie w spos├│b zrozumia┼éy dla ucznia. Ucze┼ä maj─ůcy trudno┼Ťci w tworzeniu prawid┼éowych wypowiedzi nie jest niestety wcale zjawiskiem rzadkim. Niedba┼éo┼Ť─ç w m├│wieniu, mo┼╝e by─ç przeszkod─ů w otrzymaniu dobrej oceny tak┼╝e z innych przedmiot├│w, nie tylko z j─Özyka polskiego. W┼éa┼Ťnie dlatego ka┼╝dy ucze┼ä powinien zadba─ç o to, by mo┼╝liwie jak najbardziej przy┼éo┼╝y─ç si─Ö do nauki j─Özyka polskiego. Umiej─Ötno┼Ťci o kt├│rych mowa, na pewno przydadz─ů mu si─Ö w ┼╝yciu.

 

Ucze┼ä maj─ůcy trudno┼Ťci z prawid┼éowym u┼éo┼╝eniem zdania, mo┼╝e nie zdawa─ç sobie sprawy, jak bardzo k┼éopotliwe mo┼╝e si─Ö to sta─ç w przysz┼éo┼Ťci. Zazwyczaj to szko┼éa ┼Ťrednia jest takim sprawdzianem tego co ucze┼ä wyni├│s┼é ze szko┼éy podstawowej. Umiej─Ötno┼Ť─ç sk┼éadnego u┼éo┼╝enia zdania, a tak┼╝e umiej─Ötno┼Ť─ç sensownej argumentacji, obrony w┼éasnego zdania, dyskusji, to tylko niekt├│re z umiej─Ötno┼Ťci, nad kt├│rymi pracuje si─Ö na lekcjach j─Özyka polskiego. 

 

Podr─Öcznik Nowe s┼éowa na start 6 jest doskona┼é─ů pomoc─ů dydaktyczn─ů dla nauczyciela i zbiorem konkretnych informacji dla ucznia, u┼éo┼╝ony w przyst─Öpny dla ucznia spos├│b. Je┼Ťli ucze┼ä odczuwa, ┼╝e jego problemy z nauk─ů j─Özyka polskiego sprawiaj─ů mu tak du┼╝e trudno┼Ťci, ┼╝e nie jest w stanie sam sobie z nimi poradzi─ç, powinien jak najszybciej poradzi─ç si─Ö, poprosi─ç o pomoc nauczyciela przedmiotu, lub te┼╝ zastanowi─ç si─Ö nad mo┼╝liwo┼Ťci─ů wzi─Öcia korepetycji z j─Özyka polskiego. Dzi─Öki dodatkowej pomocy ucze┼ä zyska wi─Öcej pewno┼Ťci siebie i motywacji do opanowania wi─Ökszej ilo┼Ťci materia┼éu. Du┼╝ym utrudnieniem dla ucznia, jest to, ┼╝e zakres przedmiotowy j─Özyka polskiego jest do┼Ť─ç du┼╝y. Sk┼éadaj─ů si─Ö na┼ä nie tylko gramatyka j─Özyka polskiego, ale np. ogromny zas├│b tw├│rczo┼Ťci literackiej naszego kraju. 

Utwory znajduj─ůce si─Ö w podstawie programowej oraz b─Öd─ůce w kanonie lektur s─ů tak liczne, ┼╝e w momencie pojawienia si─Ö zaleg┼éo┼Ťci, najrozs─ůdniejszym wyj┼Ťciem dla ucznia jest jak najszybsze ich nadrobienie. Nagromadzenie zaleg┼éego materia┼éu sprawi, ┼╝e motywacja ucznia b─Ödzie du┼╝o mniejsza, a mo┼╝liwo┼Ť─ç pora┼╝ki przy poprawieniu oceny mo┼╝e go przestraszy─ç. Nie nale┼╝y w takiej sytuacji zostawia─ç ucznia samego z tym problemem, szczeg├│lnie je┼Ťli ucze┼ä nie ma wsparcia u bliskich. W takim przypadku nauczyciel powinien postara─ç si─Ö, by ucze┼ä zaufa┼é mu i pozwoli┼é sobie pom├│c. Wsparcie nauczyciela, kt├│rego wielu uczni├│w stereotypowo ju┼╝ z g├│ry traktuje jak wroga, mo┼╝e mie─ç dla ucznia niebagatelne znaczenie. W sytuacji, gdy ucze┼ä zostaje sam ze swoimi problemami z nauk─ů, nierzadko to nauczyciel okazuje si─Ö by─ç jedyn─ů osob─ů, kt├│rej zale┼╝y na jego post─Öpach w nauce. 

Nauczyciel chc─ůcy dobra swoich uczni├│w, powinien wzbudzi─ç w nich ch─Öci i sympatie do nauki j─Özyka polskiego. Podr─Öcznik do j─Özyka polskiego Nowe s┼éowo na start 6 mo┼╝e si─Ö okaza─ç w tym przypadku nieocenion─ů pomoc─ů. Dzi─Öki atrakcyjnej szacie graficznej, kolorowym zabawnym ilustracjom, podr─Öcznik do j─Özyka polskiego Nowe s┼éowo na start 6 staje si─Ö wr─Öcz przyjazny dla ucznia.

 

Ucze┼ä maj─ůcy problemy z przyswojeniem materia┼éu z j─Özyka polskiego, powinien wiedzie─ç, ┼╝e ka┼╝da z umiej─Ötno┼Ťci wchodz─ůcych w sk┼éad nauki o j─Özyku polskim, to odr─Öbny temat, ale wraz z innymi tworz─ůcy wsp├│ln─ů ca┼éo┼Ť─ç. Je┼Ťli ucze┼ä b─Ödzie si─Ö uczy┼é tylko gramatyki, pomijaj─ůc kanon lektur, i zakres podstawy programowej, to i tak mo┼╝e nie zaliczy─ç przedmiotu. Dlatego tak wa┼╝na jest rola nauczyciela w tym wzgl─Ödzie. To nauczyciel powinien wskaza─ç uczniowi korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z nauki j─Özyka polskiego. Tak jak przy ka┼╝dym przedmiocie, w nauce j─Özyka polskiego, bardzo wa┼╝na jest systematyczno┼Ť─ç. Regularna praca w domu, przegl─ůdanie notatek, szukanie informacji w internecie, na temat, z kt├│rym ucze┼ä ma szczeg├│lne trudno┼Ťci, to wszystko pomaga mu w utrwaleniu wiedzy i w nabyciu nowych umiej─Ötno┼Ťci. 

 

Notatki s─ů dla ucznia pomoc─ů w przypomnieniu sobie dawniej omawianego materia┼éu, a dla nauczyciela, gwarantem, ┼╝e ucze┼ä skorzysta┼é na danej lekcji. Je┼Ťli notatki by┼éy prowadzone sumiennie i starannie, mo┼╝na mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e ucze┼ä b─Ödzie mia┼é z nich du┼╝─ů pomoc. Dlatego te┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç nauczycieli (cho─ç zapewne nie wszyscy) opowiada si─Ö za g┼é─Öbok─ů potrzeb─ů pisania przez uczni├│w prostych notatek na lekcji. Niestety zdarzaj─ů si─Ö nauczyciele, kt├│rzy bardzo niech─Ötnie podchodz─ů do tematu prowadzenia notatek na lekcji, nieco mylnie wychodz─ůc z za┼éo┼╝enia, ┼╝e lekcja powinna w du┼╝ej mierze polega─ç na s┼éuchaniu, a nie na notowaniu. W ten spos├│b nauczyciel zapomina o jednym: ucze┼ä potrzebuje takiej pomocy. W┼éasnor─Öcznie zrobione notatki s─ů dla ucznia du┼╝ym u┼éatwieniem. Podr─Öcznik Nowe s┼éowa na start 6 pozwala na sprawne sporz─ůdzenie notatek z lekcji. 

Informacje o ksi─ů┼╝ce:

Rok wydania

2019

Wydawnictwo

Nowa Era

Autorzy

Anna Klimowicz, Marlena Derlukiewicz

ISBN

978-83-267-3632-2