Przeczytaj temat szkicu krytycznego i wykonaj zadania. Lepiej być samotnym niż mieć złe towarzystwo. Rozważ problem wyborów, przed którymi stajemy w życiu, i uzasadnij swoje zdanie. W argumentacji odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej, innego utworu literackiego oraz kontekstów.
a) Wyjaśnij, jak rozumiesz problem wyboru, zapisz samodzielnie krótką definicję słowa wybór.
b) Przypomnij sobie teksty literackie, których bohaterowie muszą dokonać wyboru; określ, przed jakim wyborem zostali postawieni.
c) Poszukaj w dostępnych źródłach kilku przysłów, aforyzmów, frazeologizmów, cytatów literackich, które możesz wykorzystać w swojej wypowiedzi, np. Samotność – mędrców mistrzyni; tonąć w samotności.
d) Przygotuj plan kompozycyjny swojego szkicu. Następnie zredaguj wstępny akapit, w którym rozważysz, czym jest wybór; zgodnie z myślą otwierającą temat przywołaj różne rodzaje wyborów, np. między dobrem i złem, prawdą i kłamstwem, cnotliwością i zepsuciem.
e) Zredaguj pierwszy akapit rozwinięcia.
Zaloguj się lub stwórz nowe konto
aby zobaczyć zadanie!
Zadaj pytanie tutaj i otrzymaj rozwiazanie w kilka sekund!
Warto wiedzieć
Zadanie o treści: Przeczytaj temat szkicu krytycznego i wykonaj zadania.
Lepiej być samotnym niż mieć złe towarzystwo. Rozważ problem wyborów, przed
którymi stajemy w życiu, i uzasadnij swoje zdanie. W argumentacji odwołaj się do
wybranej lektury obowiązkowej, innego utworu literackiego oraz kontekstów.
a) Wyjaśnij, jak rozumiesz problem wyboru, zapisz samodzielnie krótką definicję
słowa wybór.
b) Przypomnij sobie teksty literackie, których bohaterowie muszą dokonać wyboru; określ, przed jakim wyborem zostali postawieni.
c) Poszukaj w dostępnych źródłach kilku przysłów, aforyzmów, frazeologizmów,
cytatów literackich, które możesz wykorzystać w swojej wypowiedzi, np. Samotność – mędrców mistrzyni; tonąć w samotności.
d) Przygotuj plan kompozycyjny swojego szkicu. Następnie zredaguj wstępny
akapit, w którym rozważysz, czym jest wybór; zgodnie z myślą otwierającą
temat przywołaj różne rodzaje wyborów, np. między dobrem i złem, prawdą
i kłamstwem, cnotliwością i zepsuciem.
e) Zredaguj pierwszy akapit rozwinięcia.
Zadanie zweryfikowane przez pracownika serwisu
Rozwiązanie tego zadania przygotował nauczyciel
Nauczyciel języka polskiego klas I - IV LO / Technikum Staram się wykorzystywać różne multimedialne narzędzia, takie jak prezentacje, filmy czy animacje, aby ułatwić uczniom zrozumienie trudnych pojęć.
Anna Perte posiada 3600 rozwiązanych zadań w naszym serwisie
Rok wydania
2021
Wydawnictwo
Nowa Era
Autorzy
Joanna Kościerzyńska, Anna Cisowska, Aleksandra Wróblewska, Małgorzata Matecka, Anna Równy, Joanna Ginter.
ISBN
978-83-267-4045-9
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 8 strona 52
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 8 strona 257
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 4 strona 243
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 5 strona 100
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 7 strona 100
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 5 strona 149
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 6 strona 59
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 3 strona 247
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 7 strona 139
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 4 strona 88
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 2 strona 159
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 7 strona 86
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 5 strona 243
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 10 strona 219
Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 5 strona 158