a) określ jak wyglądała próba kontrolna w opisanym doświadczeniu
b) Wyjaśnij, dlaczego w celu potwierdzenia skuteczności reakcji hydrolizy sacharozy uczniowie wykonali próbę Fehlinga. W odpowiedzi uwzględnij właściwości cukrów sprawdzane próbą Fehlinga, oraz różnicę w budowie sacharozy i budujących ją monosacharydów.
c) Jeśli wiesz, że reakcji hydrolizy ulega nie tylko sacharoza, ale także inne oligo i polisacharydy określ na jakie monomery składowe ulegną rozkładowi wymienione niżej cukry.
Rok wydania
2019
Wydawnictwo
Nowa Era
Autorzy
Marek Guzik, Ryszard Kozik, Renata Matuszewska, Władysław Zamachowski
ISBN
978-83-267-3636-0
Rodzaj książki
Podręcznik
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 5 strona 75
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 2 strona 108
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 1 strona 181
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 3 strona 65
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 4 strona 60
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 5 strona 195
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 7 strona 146
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 1 strona 183
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 2 strona 159
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 2 strona 74
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 3 strona 85
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 6 strona 76
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 2 strona 37
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 1 strona 96
Biologia na czasie 1. Zakres rozszerzony zadanie 3 strona 88